Wednesday, May 26, 2010

kurus dan sehat


saat kurus kerempeng. zaman stadi di uia dulu...

sekarang
.
.
.
.
.
.
.
.

susah nak cakap... erk...

actually lately ni mana-mana kenalan yang dah lama tak jumpa saya akan terkejut beruk kalau jumpa. saya faham maksud mereka... dulu lain sekarang lain... tapi xpe saya mengambil dari sudut positif la ye. tapi kadang-kadang terkesan juga dalam hati... ada sedih juga sikit la dey !

buruk sangat ke kalau gemuk?

hello... uols ingat orang gemuk ni suka sangat ke nak jadi gemuk? common la... next time blaja la sikit jaga hati orang lain. tak payah la nak kata macam-macam even niat korang tu melawak je pun. ini sensitif ok. tak kena memang la tak rasa.

tahu ke sebab apa gemuk? kalau tak tahu jangan pandai-pandai nak terjah. entah sebab perubatan ke... entah memang metabolisma ke laut ke...

saya pernah ditegur...

situasi 1 : " ya Allah... saya ingat makcik mana tadi. awat gemuk sangat. dah tembam gila. memang macam makcik-makcik. saya tak perasan akak tadi !"( nada serius!)

situasi 2 : " umi... umi ke ni??? kenape lain gile ni weh??? apa dah jadi dengan badan ko???" (sambil gelak-gelak besar ok !!!)

situasi 3 : "tu dia badan dia la ni... awak jadi lagu ni cek ! dulu kurus cantik badan. antara hangpa 3 beradik hang la paling kurus... putih... dengan pakai cermin mata pulak la ni makcik x kenai dah. pasai apa lagu ni?" (saya BENCI pakai cermin mata tp saya x tahan pakai contact lens... :-( )

agak-agak la kan... apa perasaan saya ye?

i'm telling u ok... saya seorang yang sangat aktif bersukan. gila bersukan ! saya suka kehidupan yang sihat. dan saya tidak pernah memilih untuk jadi begini. hakikatnya keadaan kesihatan tidak mengizinkan. kesan perubatan menjadikan saya begini. sesiapa yang pernah mengalami masalah seperti saya pasti faham. saya tidak ada kuasa nak hentikan apa saja kutukan orang pada fizikal saya.

sekian, terima kasih.

7 comments:

ct hani said...

kurus xsemestinya sihat, tak kurus x semestinya x sihat. yg penting happy dan disayangi..hehe.

umi said...

tau xpe :-)

ct hani said...

td masa baca rasanya xde kisah2 kat bawah tu.

sabar ek umi, biar la apa org nak kate.

umi said...

x abes citer lg mase tu

BLOSSOM SYA said...
This comment has been removed by the author.
kawan sekolahmu said...

umi...nasib kite sama...badan naik sbb kesan dari perubatan..org mmg tak faham kalo tak laluinya..

umi said...

siapakah kawan skolahku ini? hehe