Friday, June 24, 2011

Kelas Make Up : Mari Mewarna

Bukan saya. Hehe. yang berkursusnya adalah nurul, kawan saya. Saya sebagai model amatur yang menadah muka seposen untuk di conteng-conteng sepanjang kelas basic to advance ini. Weeee. Kelas ni sapatutnya bermula 10 pagi sampai 5.30 petang tapi last minit tukar ke pukul 2.30 petang. Masaaakkk. 

Sesat di kajang. Yes ! kami sesat. Rasa macam nak gila cari taman bukit indah (kalau tak silap la). sampai ntah ke mana-mana hala la kan. GARMIN MEMANG TAK BOLEH HARAP!

Hampir sejam sesat akhirnya kami pulang ke pangkal jalan. Mula mencari dari awal dan akhirnya tiba jua ke destinasi dituju. Gila macam masuk treasure hunt kot nak mencari punya la dalam kawasan tamannya. Rupa-rupanya kelas tak start lagi. semua tunggu kami. Total pelajar 3 orang. Plus memasing punya model jadinya 6 orang lah. Yang bestnya masa kelas kami si model ni semua boleh saja kalau nak masuk dan dengar serta tengok sekali kelas tu. Kan ke best tu. Masa ni dapat la jugak belajar cara-cara make up dengan betul. selama ni ai hentam belajar kat youtube je. Setakat nak mekap setahun tiga empat kali kan. Halal je la. Hehe. tapi kalau nak berbisnes macam nurul wajib la kan datang kelas ni. rupanya xde la susah mana. Senang la jugak kan. Cuma kena kreatif dan ada duit nak beli mekap besttttttt !!!

Ni gambar-gambar sekitar kelas mekap
bersemangat semuanya nak tunjuk talent :-)
Ni model yang selebet gila sudah bersedia
abaikan muka pucat lesi setepek bedak pun tadakkkk
Nurul menunjukkan skill
nurul dengan gigih dan mata model semakin layu di tasik madu. mata sangat pucattttt juga.
  Tadaaaa hasilnya
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dengan bakal usahanita dan cikgunya
Arghhh sudah tukar ka skarang
awwww :-p
tahniah ye cik nurul. boleh bukak bisnes dah. boleh tumpang meniaga muffin ke apa ke hehe.wishing u all the best !!!

10 comments:

Izzad said...

eeee cantik nye cik umi...mesti nak berubah kan..tak la orang panggil makcik tua or tora....gitew

umi said...

s.e.t.a.a.a.a.n muahaha

Nur Kekwa said...

perghhh!!!!!giler kentang..berubah muka ko siot!!!!..dari selebet terus cantik!!!phewittt!!!!

umi said...

perlukah aku ulang komen kedua ituuu hahah

umi said...

so sesapa nak khidmat mekap bleh contact si nurul. aku PA x rasmi skang hehe

nurul said...

ala umi....aku mekap ko...padahal aku bedak pun tak pakai sbb ingat cikgu tu nak mekap aku...hehehe

umi said...

sebab aku yg meodelnye bukan ko hehe. meh sini aku tepek plak cantik2 kat ko. aku pun pg kelas jugak hehe

ayong afzan said...

boleh booking nurul untuk dinner office ni. Rege mcm mana?

umi said...
This comment has been removed by the author.
umi said...

boleh la tu. pi kawtim rega dgn nurul. bakal tokei besar tu tapi PA nak komisyen jugak :-)