Wednesday, December 15, 2010

JOLIDAYsssssssssssssssss di BANDUNG Part 1

fine. saya adalah punca mengapa pada saat manusia menyambut hari raya korban di tanah air tercinta tetapi saya sekeluarga berhari raya di perantauan. sungguh tidak senonohnya saya tidak perasan bahawa 17 November 2010 itu adalah hari raya. sumpah weh x perasan ! berbakul kena kutuk. kena sembur. kena boikot dengan insan-insan yang tidak puas hati dengan kesilapan teknikal ini.
 
di pagi raya kemain orang berbaju melayu kurung kebaya jubah bagai tapi inilah rupa kami menyambut raya. usai sesi beraya di putrajaya buat pertama kali dalam hidup (poyo sungguh) yang tak sampai  3 4 jam dah bergegas berkejar ke putrajaya sentral nak naik ERL. flight jam 13.15pm.

alhamdulillah kami touch down di  hussein sasteranegara international airport dalam pukul 2.40pm waktu tempatan. maka bermulalah expedisi berjoliday di bandung walaupun cuaca petang di sana sejuk-sejuk sikit dan mendung. bak kata pak gunawan (pak supir yg ensem dan baik hati) beginilah cuaca kota bandung hampir setiap petang. bawah ni gambar-gambar sekitar di sana. next entry la cerita lebih spesifik sikit. maleh benor petang-petang ni. layan gambo je dulu :-)




lima hari di kota bandung aktiviti paling HEBAT sekali adalah SHOPPING. sila shopping hingga muntah hijau ! ya ampun geramnya tgk kain murah-murah. nak migrain dibuatnya. serius saya pening nak memilih barang.

jom pegi lagi tahun depan. wajib dijadikan acara tahunan ! 

No comments: