Wednesday, May 7, 2008

Tekanan Perasaan !!!

Dear *@#$%^,

Apa lagi dendam perasaan yang belum selesai. Apa lagi salah aku yg besar sangat hingga menyiksa aku sehingga begini. Aku semakin tidak faham. Makin kusut dan runsing dengan apa berlaku. Selama ini aku pendam apa aku rasa sampai saatnya aku sudah tidak mampu untuk membendung perasaan ini lagi. Sudah puas aku mengalah merendah diri dan berkorban demi menjaga perasaan orang. Hakikatnya orang makin melampau melepaskan amarah dan dendam yang x berkesudahan pada aku. Aku bertahan sebab emak. Sebab abah. Tidak lebih dari itu. Aku bersabar kerana memikirkan perasaan orang tua ku. Tapi jika perasaan mereka sendiri kini disentuh dengan karenah dendam pada aku, aku sudah hilang sabar. Sudah hilang pertimbangan. Cukup lah. Kalau pada aku marahnya, lempiaskan saja pada aku ! bukan pada orang lain. Terutama sekali orang yang aku sayang !!! xperlu menyakiti hati mereka sebab marahkan aku! Selama ini emak dan abah mohon aku bersabar. Mengalah. Tapi kelmarin di hadapan mata kepala mereka sendiri melihat bagaimana aku memperjuangkan kesabaran yang tinggal senipis bawang ini menghadapi sekali lagi mehnah dan tribulasi dendam orang yg selama ini mereka percaya dan hormati. Hingga akhirnya emak turut merasai kesedihan aku... emak menangis juga bila melihat anaknya yang ‘degil ini’ diperlakukan sebegitu.

Aku sudah letih. Penat. Marah benarkah pada aku sebab tidak mengikut kehendak dan pilihan mereka. Dendam lagikah pada aku kerana memilih jalan hidup aku sendiri? Salahkah aku menjadi apa yang aku mahu? It’s about my life. Let me decide!!! aku appreciate setiap pandangan orang lain tp tolong bg ruang dan peluang aku memilih dan mengatur kehidupan aku sendiri! Kelak jatuh bangun aku dalam perjalanan aku sebagai hamba Allah kat muka bumi ini tetap aku yang menanggungnya seorang nanti. Jadi tolong la... hormati keputusan aku. Kalau dah ketentuan Allah kata aku pilih A, x mungkin aku menjadi B. Belajar la menerima qada dan qada’ dari Dia.

Xperlu bermasam muka dan melakukan sesuatu yang menyakitkan hati aku. Dan berhentilah menyalahkan aku xsudah2. Dah 6 bulan perkara berlalu !!! bersihkan lah hati... aku dah minx maaf. Aku dah buat yang terbaik utk pulihkan keaadaan. Aku sudah menangkan perasaan mereka. Sudah berbalas pun dendam pada aku. Tapi mengapa masih menyeksa jiwa aku??? Dan pada pemerhati yang lain, aku mohon berhenti jugak menyakitkan hati aku dengan meminta aku mengalah lagi buat kesekian kalinya... sesungguhnya aku sudah tidak berdaya lagi... dan aku tekad... setelah melihat air mata emak dan diamnya abah... cukup sekali!

Dan... pada yang terus terusan memandang rendah padaku... teruskan usaha anda!!!

Wassalam

No comments: