Wednesday, May 14, 2008

Last Week Punya Cerita

Sepatutnya saya post entry ni last friday. tetapi keadaan kesihatan tidak mengizinkan utk berbuat demikian. so ni le dia. catatan penuh perasaan **khamis**10.39pm**dalam bilik kat PP**dengan hati yang panas**
  • Sampai je depan umah ptg smlm redi nak buka pintu pagar la. Macam biasa la kan. Parking dalam. Sebelum ni dekat umah tu ada 2 kereta saja. Tp sejak 1 may hari tu ahli umah dah bertambah. Jadi dah ada 4 kereta di rumah. Xkesah la bab tu kan. Masalahnya ada satu makhluk ni block parking tengah2 compound dan orang lain xboley masuk parking! Haa... mana la x menyirap. Pk lah sikit. Hari tu dah malam2 buta suruh saya undur kereta sbb nak keluar. Dah tau potential nak kuar tu tinggi parking la kat luar next time. Mlm td buat kes lagi. Haaaaaa. Lepas saya masuk rumah ada kawan dia yg selalu lepak kat umah ni buat keja depan tv. Dengan sopan santunnya tegur la... “*** nanti kalo kawan awak nak parking minx tlg ke depan sikit ye. Keta lain dah x boley masuk”. ( compound besar. 3 keta pun muat sangat2) Tau apa dia jawab??? “ eh xpe kak. Kitorang nak kuar pun jap lagi”. Dan korang rasa2kan apa saya rasa????????
  • Lepas tu terus lelaju lepak depan tv sbb nak tgk kesudahan cter Bella. Tp xabis2 jugak laagi. Elok duduk je cari cermin mata kiri kanan depan belakang x ada. Ah sudah! Rasanya dah bawak masuk tp xtahu letak mana. Ahhh kaburlah pandanganku sementara nak mencari balik... huaarggg bukan boley missed call !
  • Lapar alkisahnya. Siang xmakan pape kecuali RM1 buah jambu batu. So dah setel itu ini dalam pukul 8 tu kuar la kejap cari makanan. Balik umah terus ke dapur nak cuci tangan. Dan sekali lagi rasa macam nak terkena darah tinggi je time tu jugak sbb:-

a. Lantai melekit gla. Berminyak2 sbb ada orang x lapik masa memasak@xmop lepas guna dapor. Hello. Xkan la kan xrasa pape makhluk yg memasak ni. abis tu xkan la biar dapo mcm tu je. Habis tu letih la. Setiap kali mcm tu kita yg xmemasak ni la kan yang nak kena buat amal jariah dekat diorang!

b. Sampah dalam tong melimpah2 smp nak terkeluar. Dengan bau dengan apa semer complete. Plastic hamper pecah. Saya sangat pelik. Kelmarin saya baru tukar plastic baru. Hari ni dah penuh melampau. Wahai insan yg membuat sampah dengan jayanya... xboleykah saudari merajinkan diri sedikit??? Xpasal2 saya nak kena asingkan sampah masuk dalam 2 plastik ikat kemas dan buang di luar. Bukan nak berkira pun. Tp pk la sikit bila dah Nampak smph banyak ( nak2 awak tu yang dok rajin ke dapo kan!) pg la buang! Xtahan betul dengan orang PENGOTOR ni!!!

c. Paip singki bocor... bocor... air melimpah... tau air melimpah??? Korang dapat bayangkan x air melimpah atas lantai dengan kotoran2 berminyak tp ada ora ng x perasan. Dibiarkan KERING atas lantai bukan setakat bawah singgi shj tp sampai ke pintu belakang ! logic ke x Nampak??? Saya rasa nak menangis sangat dengan sikap manusia mcm ni. saya penat. Letih. Balik tgk keadaan umah bertambah letih. Ya ampun... aku duduk serumah dengan makhluk mana ni???????

  • Penyudahya saya call budak2 umah (housemate lama, diorang dah 4 hari tido di putrajaya. Jumaat mlm br balik umah). saya bagi tau, makesure tomorrow buat segala rules and regulations dalam umah ni. saya memang x dapat nak berkompromi bila melibatkan bab kebersihan. Biar nampak bodo ke mcm budak2 ataupun mcm kelakar ke tp dari mengelakkan benda x baik eloklah dicari solusinya segera! Apa2 ketidakpuasan hati tegur dari awal. Esok2 bila dah jadi tabiat makin payah pulak. Benda2 simple pun x dapat pk ke????????????????? susah sangat ke???????????????????????????
  • Dalam bilik air pun satu bab. Lepas mandi xreti2 nak penuhkan air dalam baldi. Dah la kita ni baik hati sangat. Terhegeh2 lepas mandi isi la penuh. Mudahkan sumer orang. Skali... 2 kali... 3 kali... boley tahan. Tp kalo dah berkali2 kita je tadah air dan orang tu sedap guna je dan xreti2 isi semula x panas hati ke dik non oii??? Bayangkan pintu bilik air side dia tertanggal bhgn bawah pun x kuasa nak kutip??? Biar je camtu. Saya saja nak tgk akal. Ya ampun... sampai kesudah la kat situ jugak... haaaaaaaaaa ingat saya ni Majlis Perbandaran Sepang ke? saya rasa nak hantar minah ni kursus dengan Ustaz Akhil Hayy je. Mudah mudahan terbuka pintu hati. Dahhhhhhhhh close story bab ni! tgk episode isnin plak.
  • Yezza mlm ni nak bergossip dgn cik ct n riza. Nak pg pasar malam sesame. dinner soto n apam balik sesame. Ops Meminah ni akan menyepenkan masa di rumah saya untuk tujuan marathon ikea pada esok hari.
  • Petang esok jugak ada latihan futsal ! huaarggghhh kakiku bakalan sakit lagi donggggg. Mujur ada minyak free dan boley buli riza urut. Hehe. Saksikan team ‘reeedah je’ beraksi.
  • Nak pegi antor kete ke car wash. Usha ane2 kat sana. :-p
  • Balik nak kena mendobi. Malassnyaaaaaaaaaa
  • And... I miss someone...

No comments: