Tuesday, June 17, 2008

Peringatan Untuk Diri Sendiri !

1. Tolong sedar diri. Kalo dah tau diri tu banyak kekurangan xpayah la nak harapkan orang memberi pertolongan. Kelak x mampu nak bayar segala budi diberi. Xmampu nak balas lagi. Diri sendiri jugak yang susah. Yang sakit hati kemudian hari.

2. Jangan belajar susahkan orang lain sekalipun sesusah mana pun saat itu. Tanggung sendiri what ever happen. Bukan apa takut jugak ada yang mengungkit nanti! Sendiri jugak makan hati.

3. Hidup dengan apa yang ada sekarang. Sekalipun ada yang sanggup bersusah payah sekali masa sekarang kita xtahu lagi esok lusa. Better buat sendiri. Galas sendiri apapun bebanan hidup dan consequencesnya!

4. Jangan terlalu bersedih hati. Dia sentiasa bersama. Usah gentar dikala susah sendirian. Kerana Dia tahu. Dia Maha Mengerti. Mintalah pertolongan dari Dia. Sesungguhnya Dialah satu satunya yang x pernah mengecewakan. Yang sentiasa mengerti hati.

5. Buatlah baik kepada orang lain tanpa mengharap balasan. Biarpun orang tu xsedar kebaikan yang pernah kita berikan jangan sesekali kita putus harapan dan xmahu memberi lagi. Yang kita harapkan bukan kesedaran orang tu tapi keredaan Tuhan. Cukup Dia yang tahu segala kebaikan yang pernah kita buat biarpun orang xsuka nak acknowledge ataupun orang xsedarpun kita pernah buat baik.

6. Jangan bergantung hidup pada orang lain !

7. Jangan bergantung hidup pada orang lain !

8. Jangan bergantung hidup pada orang lain !

9. Jangan bergantung hidup pada orang lain !

10. Jangan bergantung hidup pada orang lain !

Ingat tu!!! Orang sentiasa akan cari peluang menghina dan mentertawakan kesusahan kita. Jadi jangan susahkan orang lagi ! Elakkan bergantung dengan orang ! Dah banyak kali sangat terkena. Terasa. Makan hati. Cukuplah. Noktah.

2 comments: