Tuesday, June 17, 2008

Happy Father’s Day **15 June 2008**














Buat abah tersayang, terima kasih untuk segalanya...

Walaupun abah selalu marah dan pening kepala dengan aku, aku sangatlah sayang abah. Aku tahu... banyak sebabnya...

1) aku memang xpernah sama pendapat dengan abah

2) aku degil kata abah

3) aku keras kepala kata abah

4) aku suka melawan kata abah

5) aku pelik kata abah

6) aku selfish kata abah

7) aku pemalas kata abah

8) aku mengada-ngada kata abah

9) aku ni manja sangat kata abah

10) eh ye ke???

Walaupun tu sumer kata2 yang kuar dari mulut abah tp satu ayat abah buat aku yang xkan aku lupa sampai mati... biar aku simpan sorang saja... peristiwa tu buat aku menangis dengan sangat. buat aku tersedar selama ni betapa dia sayang dengan aku walaupun abah xpernah tunjuk depan aku. sampai aku merajuk sangat... abah memang xkan tunjuk... tp aku boley rasa... mungkin sebab tu sampai sekarang aku tetap mahu “orang lain” tunjuk rasa tu walaupun dia beranggapan aku tahu... sbb aku xkan boley terima dengan hanya andaian melainkan dengan kata2 dan tindakan...

Lagu ni aku dedicate buat abah...

Titip Rindu Buat Ayah by Ebiet G Ade

Dimatamu masih tersimpan selaksa peristiwa
Benturan dan hempasan terpahat dikeningmu

Kau nampak tua dan lelah
Keringat mengucur deras
Namun kau tetap tabah

Namun semangat tak pernah pudar
Meski langkahmu kadang gemetar
Kau tetap setia

Ayah.. dalam hening sepi kurindu
Untuk.. menuai padi milik kita
Tapi kerinduan tinggal hanya kerinduan
Anakmu sekarang banyak menanggung beban

Engkau telah mengerti hitam dan merah jalan ini

Keriput tulang pipimu gambaran perjuangan

Bahumu yang dulu kekar legam terbakar matahari
Kini kurus dan terbungkuk

Namun semangat tak pernah pudar
Meski langkahmu kadang gemetar
Kau tetap setia

3 comments:

ayong afzan said...

sedapnya makan2. tak ajak anak angkat merangkap menantu tak jadi ni pun. huhuhu...

umi said...

ooo. hehe. nanti kita pg pulak ye celebrate birthday kita 2. kita 2 je hehe

azida rusli said...

larr..nak p dua org ja ka? nak ikut gak..huhuhu