Friday, February 15, 2008

Ikatan Kasih Riza dan Hazli

Selamat bertunang kepada kedua sahabat baik saya saudari Riza Afzan Asri dan saudara Muhd Norhazli Nordin ! Alhamdulillah pada tanggal 9 Februari lalu riza selamat menjadi tunangan org... dan ali a.k.a power ranger hijau ko jangan perasan bujang trang tang tang available lg. Saham ko da turun 80%. Maka seluruh saham2 ko tu telah turun pd aku. Huhu. Nway, congratulations ... n celebration... lalalalala (versi shah rukh khan dlm kuci kuci )! memang best sesangat dapat membuat persiapan akhir dgn cik riza kita ni. jenuh kami memusing satu bandar taiping mencari baju bertunang disebabkan baju yg ditempah xsiap. Haha. Mmg kartun betul. dah la kena cari size yg betul2 sesuai. Faham2 je la di saat akhir... musim kenduri pulak kan... mak2 andam hingga ke anak2 buah mak andam bz sokmo sebab terlalu banyak majlis kenduri dalam 2 hari tu ! nasib la kedai terakhir yg kami pegi tu ada baju idaman. Alhamdulillah... hehe. Pada hari pertunangan pulak aku terkocoh2 bergerak pepagi buta ( xla pg sgt... memandangkan bangun pun lambat.. yg penting mataku sgt S.E.P.E.T hehe) ke umah pak cik asri. Maklumla... bidan terjun punya mak andam... cuak aku kalo buruk mekap anak dara sorg ni memang aku kena pancung. Haha. Dengan hanya berbekalkan skill melontar bola netball menyepak bola futsal dan memegang microfon di karaoke aku pun membuat lakaran2 indah di wajah ayu cik riza. Hahaha. Walopun xsecantik sentuhan eddi mak andam kat tepen tu tp boleeeeyyy la... bukan setaraf mak andam je, cucu mak andam pun aku xlayak... hehe. Sori mori doli la ye cik akak kalo xmemenuhi citarasa idaman Malaya mekap tu ye. Tp kan... part paling best kan.......... makan daging rebus dgn air asam masa kenduri tu. Ya ampunnnnnn sedapnye !!! ko tau x riza... dah la aku bodek pakcik caterer kat umah ko tu dah tu aku siap request kat mak abah angkat ko tu aku nak makan esoknye. Makan disebabkan desakan melampau anak diorg yg sorg ni maka esoknya aku dapat makan skali lagi. Yip yip hoooreeeeyyyyyyyyyyyyyyy !

P/S: Tahniah juga pada sahabat saya shila yg melansungkan pertunangan di hari yg sama. Maaf sangat2 xdapat menghadirkan diri pada malis tu ! eh tunang ko mcm faizal AF la. Hehe


14 comments:

azida rusli said...

salam..cOngrats la utk kak riza ngan abg hazli..selamat bertunang...huhuhu yg kak umi neh bile plak lg???

umi said...

huhu. kak umi??? tunggu cik azida kita dulu ok x? hehe

azida rusli said...

hehe.kalu nak tunggu kite lambat la lagik..kak umi tu dh makin matured..hahaha..

azida rusli said...

hehe.kalu nak tunggu kite lambat la lagik..kak umi tu dh makin matured..hahaha..

umi said...

huhu. kita persilakan cik azida kita dulu. dengar ramai calon di usm. ;-)

ayong afzan said...

Thanks azida.

p/s:Kak umi tu mengitung hari..nak tau bila? nanti kita bisik2 berdua ye azida.hahaha...

umi said...

banyak la menghitung hari. menghitung siput sedut ada la. kak riza ko tu ha. tunangan org yg menghitung hari. kak umi ni siapala yg sudi... huhu

Anonymous said...

hmm..tahniah ler kepada 2 org sahabat aku ni yg dah lama dok bercinta dan akhirnya...aku menanti panggilan raja sehari mereka berdua ni ntah ler ble plak :) huhu..cepat2 ler woi.. best wooooo...rugi lambat2.

dan kepada cik umi ku sorg ni.. jgn ler ditunggu lelama, pakse jer mamat tu soh cepat sket..dah masak ranum dah cakap kat dia :p jgn marah ye..huhu..

umi said...

ah rul.... TIDAKKKKKKKKKKKKKK!!! statement yang berbaur ******* haha

azida rusli said...

hahaha...dah sampai seru dah akak kite berdua ni...xpe2 kite tunggu dan lihat...jgn lupe jmput..hehehe

umi said...

riza... silap2 azida rusli ni dulu. haha. ramai peminat ni. huhu

azida rusli said...

kak riza, zida dah tau dah kak umi tu menghitung harinye bile..hehehe..
kite tunggu dan lihat eh kak riza..

umi said...

menghitung apa? huhu. mengitung hari nak mengundi ke apa. ala esok je lagi. relax r. pangkah la bulan sabit merah. hehe

Rizal said...

aiii cincin tunang kawan kamu mcm cincin tunang org umah teman sebijik