Thursday, December 13, 2007

Bersawangnye Blog !!!


Bak kata riza blog saya bersawang penuh spider ! 2 bulan 13 hari saya mmg xkuasa nak meng’apdet ‘ blog ni disebabkan kebizian yg melampau. Mcm2 hal. Mcm2 masalah. Mcm2 keje. Kusut segala macam kusut. Jadi hari ni digagahkan juga diri ni meyapu sedikit sawang2 yg kalo dikumpul barangkali boleh mencecah 7.5kg beratnya. Hehe. Hmm sbnrnya xtau nak cerita apa. Sbb banyak sangat cerita xbestnye. Cerita sedihnye. Diri ni dah mcm org xbetol. Wengggggg je lately ni. Kena org tegor sket baru mcm tsedar. Kalo x mesti mcm bluuuuuur je 8 hari seminggu 25 jam sehari. Hmm masa 2 bulan ni adalah masa mencari diri sendiri yg xtau kemana menghilang. Letih mencari dan masih lagi mencari. Bila lah agaknya kan. Mungkin masih perlukan masa yg panjang utk muhasabah diri ni. Terlalu banyak dosa2 pada Tuhan… xternilai menggunung tinggi. Kadang2 rasa diri ni kerdil sangat. Betapa terlalu besar nikmat kurniaanNya tetapi masih tidah tahu bersyukur. Kadang2 rasa pelbagai persoalan yg datang silih berganti. Xada jawapan. Akhirnya kusut. Kusut dan terus kusut. Saya berdoa sangat moga satu hari akan ada sinar yg datang. Bawa saya jauh dari segala kemelut yg mebelenggu fikiran ni. insyaAllah. Mudah2an saya tabah menjalani ujian dari Dia. Bagi menguji lagi menguatkan iman saya padaNya. Thanx God...

Ebiet G.Ade - Menjaring Matahari

Kabut, sengajakah engkau mewakili fikiranku
pekat, hitam berarak menyelimuti matahari
aku dan semua yang ada di sekelilingku
merangkak menggapai dalam gelap


mendung, benarkah petanda akan segera turun hujan
deras, agar semua basah yang ada di muka bumi
siramilah juga jiwa kami semua
yang tengah dirundung kegalauan

roda zaman menggilas kita
terseret tertatih-tatih
sungguh hidup sangat diburu
berpacu dengan waktu

tak ada yang dapat menolong
selain yang di sana
tak ada yang dapat membantu
selain yang di sana

dialah Tuhan ...
dialah Tuhan...
Tuhan...

1 comment:

Anonymous said...

Blog yang bagus