Wednesday, January 21, 2009

Selamat Ulangtahun ke 63 Abah !


Abah…

pinjamkan aku sepatumu
bisa tapak kakiku tidak luka berdarah
mengembara perjalanan hidup
kerna kaki ini tidak sekuat kakimu

pinjamkan aku bajumu
menutup tubuh ini
menggantikan baju tercarik
tika jatuh meredah belukar dunia
aku menangis ya, aku menangis
kesejukkan bila malam tiba
siang dimamah terik mentari

pinjamkan aku perhiasan budimu
gemerlapnya membuka mata ini
betapa besarnya kasih mulusmu
membawa aku dalam hujan panas
mencari sesuap rezeki

pinjamkan aku sepasang sayapmu
bisa menerbangkan aku kelangit biru
mengembara meyaksikan kronologi
rentetan hidup deritamu penuh kedaifan
mengajar keinsafan diri

pinjamkan aku semangatmu itu
kiranya aku kehilangan punca
meniti gelombang maha besar
takut tewas dalam arus bergelora

Aduhai buatmu abah,
terima kasih segala yang ada padamu
apa ada dengan airmataku ini
kiranya pengorbananmu kubiarkan mati
mengelepar dilantai bumi kegersangan

apa lagi ingin kupinjam darimu
jika kudratku tidak setegarmu

Selamat Hari Lahir Abah…

3 comments:

iddin said...

oit minah bunga...
tu r kutuk agy org gune ayat bunga2..
kn sendiri dah guna....
tp kn ayah nya dah 63..
anak nye mesti dah tua kn agak2
dlm 40 hahahahaha...
jgn marah...

iddin said...

telupa...
happy btday kat abah...
semoga panjang umo!!!!
AMIN!!!

Mas said...

Salam,umi, pekaba?lamanya tak jmpa dna kontek, keje mana skrg?
=)